Сделай Сам Свою Работу на 5

Соотнесите русские и английские словосочетания.





1.to introduce deforestation programs a)краткосрочное решение
2.short-term solution b)отбросить назад
3.to contribute to the green house effect c)вводить в действие программы по борьбе с исчезновением лесов
4.to threaten   d)содействовать развитию парникового эффекта
5.to set back e)угрожать, представлять угрозу

Найдите в каждом ряду слово, противоположное по значению первому слову ряда.

1.artificial a) man-made b) natural c) extraordinary d) unnatural
2. press a) encourage b) make c) force d) compel
3. demand a) necessity b) need c) requirement d) want
4. remain a)go away b) stay c) rest d) leave
5. useful a) helpful b) effective c) useless d) good

Вставьте пропущенное слово согласно информации, данной в тексте.

1. After World War II there was _________ for natural resources and creation of jobs.

2. The need for land to settle made the nations to ___________ deforestation programs.

3. Deforestation has _______________ consequences.

4. A violent __________ in 1988 created flash floods.

5. The destructive floods ________ the region's economy back 20 years.

 

4) Напишите, соответствуют ли предложения содержанию текста. Отметьте данное утверждение как T (True), если предложение верно передает содержание текста, и как F (False), если оно не соответствует его содержанию.

  Statement True False
1. The text describes the greenhouse effect.    
2. People need more and more land to settle down.    
3. Deforestation can increase soil quality.    
4. Cutting forests is dangerous for people.    
5. The destruction of forests can cause the change of the climate.    

5) Найдите в тексте необходимую информацию и дайте ответы на следующие вопросы.



1. What consequences can deforestation have?

2. What did the Thai government's 30-year policy lead to?

3. Why did many Thai people suffer in 1988?

4. What other environmental problems do you know?

5. Is the problem mentioned typical in our country and in your region?

Выполните задание в письменном виде.

Представьте, что Вы познакомились по интернету с молодым человеком или девушкой, c которым (-ой) Вы уже некоторое время общаетесь. В последнем письме он (она) пожаловался, что жизнь однообразна, все дни похожи один на другой, и поинтересовался, как у Вас обычно проходит день. Используя данный ниже план, напишите ему (ей) ответ.


Вариант V

I. Переведите предложения, обращая внимание на функции герундия в предложении.

1. Studying natural phenomenon without making observations is useless.

2. In changing water into ice its composition is not changed.

3. In spite of being tired we continued our way.

4. Sleeping on the floor is very uncomfortable.



5. Why do you insist on leaving?

6. I am tired of being asked a lot of questions.

7. Excuse me for having interrupted you.

8. They regretted having been told about the experiment.

II. Укажите номера предложений, в которых слово measuring переводится как «измерение» и solving как «решение».

1. The lab-assistant was measuring the temperature of a substance before making a conclusion.

2. Measuring the temperature is necessary while experimenting.

3. A device measuring a temperature is called a thermometer.

4. The patient has been measuring the temperature for five minutes.

5. Solving this problem in time is important for us.

6. He solving the task, nobody talks in the laboratory.

7. While I was watching TV, my father was solving the crossword.

8. We develop our mental abilities solving the problems.

III. Закончите предложения, используя герундий.

Пример:

0. We all kissed mother (перед тем как пойти спать). - We all kissed mother before going to bed.

1. You can't do this work (без использования этой информации).

2. (Речь) before a large audience made him nervous.

3. I am fond of (плаванье в холодной воде).

4. Read the instructions (перед тем как открыть коробку).

5. She insisted on (оплатить обед).

6. He continued (перевод текста).

7. After (покупки новой шляпы) the woman took a taxi.

8. She had the pleasure of (чтения книги) by this author.


IV. Выберите правильный вариант перевода подчеркнутой части предложения.

1. We were sure of the bridges having been destroyed during the stormy night.

a) мосты рушатся;

b) мосты разрушают;

c) мосты разрушились.

2. Newton’s having developed the principles of mechanics is known to everybody.

a) Ньютон, который разработал;

b) то, что Ньютон разработал;

c) так как Ньютон разработал.

3. There are many ways of making money.

a) делающий;

b) то, что делает;

с) делать.

4. His asking for help entirely changes the situation.

a) то, что он просит;

b) просьба;

c) просящий.

5. Their dream is travelling to other countries.

a) так как они путешествовали;

b) путешествовать;

c) то, что они путешествовали.

6. Learning rules without examples is useless.

a) изучение;

b) изучая;

c) то, что изучили.



7. After having written the letter my brother went to post it.

a) когда он писал;

b) то, что он написал;

с) написав.

8. He doesn’t mind being left alone.

a) оставлять;

b) когда его оставляют;

c) когда он оставляет.


V. Укажите, являются ли слова с –ing:

A) формами причастия

B) формами герундия

Пример:

0. The designers are making changes in the construction of machines. – Ответ: 0)А.

1. While translating the article I learnt some scandalous news.

2. He denies seeing Jack on Friday.

3. The engineer was testing new equipment.

4. She spoke without turning her head.

5. What is the name of the man talking to Sam?

6. We did not know about his being sent to the power station.

7. The crying child looked unhappy.

8. Having a lot of luggage is inconvenient.

Прочитайте текст и выполните задания после текста.

 








Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 stydopedia.ru Все материалы защищены законодательством РФ.