Сделай Сам Свою Работу на 5

Translate the following lexical units from the text from English into Russian, prepare questions with these lexical units, based on the text





ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ

Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского

Т Е О Р И Я Р Е К Л А М Ы

ЧАСТЬ 2

Практикум

Рекомендовано методической комиссией факультета международных отношений для студентов ННГУ, обучающихся по специальностям

030201 «Политология», 032401 «Реклама» и

направлению подготовки 030200 «Политология»

 

 

Нижний Новгород

 

УДК 42.8(07)

ББК 143.21я73

Т-33

 

Т-33ТЕОРИЯ РЕКЛАМЫ. Часть 2. Составители: Бузуева Ю.С., Глазунова Н.А.:Практикум. – Нижний Новгород: Нижегородский госуниверси-тет, 2009. – 56 с.

 

Рецензент: д.полит.н., профессор М.И. Рыхтик

 

Практикум предназначен для работы по развитию у студентов первого - второго курсов навыков чтения профессионально-ориентированных текстов, совершенствованию их коммуникативных навыков устной и письменной речи на английском языке.

Практикум содержит специально обработанные тексты, а также задания, которые обеспечивают не только языковую подготовку обучаемых в сфере профессиональной коммуникации, но и вводят их в основную проблематику сферы рекламной деятельности. Тексты и задания знакомят студентов с основными технологиями, средствами и методами проведения рекламных кампаний, медиапланирования, а также структурой и деятельностью рекламных агентств.



 

Ответственный за выпуск – председатель методической комиссии ФМО,

к.и.н., доцент О.В. Сафронова

 

 

УДК 42.8(07)

ББК 143.21я73

 

© Нижегородский государственный

Университет им. Н.И. Лобачевского, 2009


Содержание

Введение  
Unit I. ADVERTISING CAMPAIGN
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4  
Unit II. MEDIA–PLANNING  
Unit III. ADVERTISING MEDIA
Part 1
Part 2
Unit IV. ADVERTISING AGENCIES
Part 1
Part 2
Part 3

Введение

 

Данное учебно-методическое пособие предназначено для студентов первого и второго курсов, обучающихся по специальностям / направлениям «Реклама» и «Политология».

Цель пособия – активизировать языковые и речевые навыки обучаемых, расширить словарный запас, подготовить их к чтению и обсуждению оригинальных англоязычных материалов, научить обсуждать на английском языке и принимать участие в дискуссиях по предложенным темам.



Предлагаемые тексты представляют собой специальным образом обработанные материалы, имеющие образовательный характер. Они знакомят студентов с основными технологиями, средствами и методами проведения рекламных кампаний, медиапланирования, а также структурой и деятельностью рекламных агентств. Данные тексты обеспечивают не только ориентированную языковую подготовку обучаемых в сфере профессиональной коммуникации, но и вводят их в основную проблематику сферы рекламной деятельности.

При отборе текстов учитывается не только их профессиональная направленность, но и другие параметры: доступность по содержанию, наличие изучаемых лексико-грамматических единиц, а также коммуникативный подход к обучению и творческая работа студентов, что составляет основную методологическую базу учебно-методического пособия.

Последовательность и полнота выполнения заданий может быть такой, как она предложена в пособии, а может быть изменена по усмотрению преподавателя в соответствии с его методическими установками или конкретными условиями обучения в той или иной студенческой группе.

Кроме названной студенческой аудитории данное пособие может быть использовано широким кругом людей, изучающих английский язык.

 

Unit I. Advertising Campaign

(Part 1)

 

 

Pronunciation

 

Note the pronunciation of the following words

an advertising target

to identify

to analyze

critical

a campaign

research

venture

area

a benchmark

current

to allot

 

Watch the pronunciation and spelling of the words and word-combinations

location

geographical distribution

income



a purchase

competing

precisely

precision

measurability

to evaluate

to accomplish

to specify

effectiveness

 

 

Warm-up

 

Work in groups and discuss the following questions

1. What is a campaign? What examples of a campaign do you know?

2. What is an advertising campaign?

3. What are the main objectives of an advertising campaign?

 

Compare your answers with the class. Do they have anything in common?

Reading

 

Read the text and find how the main advertising objectives are defined

 

IDENTIFYING AND ANALYSING THE ADVERISING TARGET

The advertising target is the group of people toward which advertisements are aimed. Identifying and analyzing the advertising target is critical because the other steps in developing the campaign are based on this. A number of research ventures into this area have developed, because companies are becoming more interested in understanding their customers or target markets.

Advertisers analyze advertising targets to develop an information base for a campaign. Necessary information includes the location and geographic distribution of the target groups; the distribution of age, income, sex, race and education; and consumer attitudes to the purchases and use of both the advertiser’s products and competing products.

Generally the more that advertisers know about the advertising target, the more able they are to develop an effective advertising campaign. If the advertising target is not identified and analyzed, the campaign has less chance of success.

 

DEFINING THE ADVERTISING CAMPAIGN

Advertising objectives stated clearly and precisely. Precision and measurability help advertisers evaluate advertising success – to judge whether or how well the objectives have been accomplished after the end of the campaign. Advertising objectives should contain benchmarks giving the current condition or position of the firm. An advertising objective should also specify the time allotted for its achievement. Thus advertisers know exactly how long they have to accomplish their objective. They also know when they should begin to evaluate the effectiveness of the campaign.

 

 

Scanning

 

Say whether the following statements are true or false

1. The advertising target is the main objective of an advertising campaign.

2. It is of vital importance to determine and study the advertising campaign.

3. The main steps in developing an advertising campaign depend on the main features of an advertised product.

4. Necessary information for a campaign includes geographical, social and financial position of the target group.

5. The success and effectiveness of an advertising campaign depend on the money the advertisers are paid for their work.

6. Aims of an advertising campaign must be determined accurately.

 

 

Answer the following questions

1. What is the advertising target?

2. Why is it critical to identify and analyze an advertising campaign?

3. A number of research ventures into the area of developing an advertising campaign have become less, haven’t they?

4. What is the aim of analyzing advertising targets?

5. What information is necessary for an information base?

6. What does the effectiveness of an advertising campaign depend on?

7. What is the role of precision and measurability in defining advertising objectives?

8. What should advertising objectives contain?

9. What should an advertising objective specify?

10. Why is it so important?

 

 

Word Study

 

Translate the following lexical units from the text from English into Russian, prepare questions with these lexical units, based on the text

A research venture into an area; the use of advertiser’s products; to have less chance of success; to evaluate advertising success; an advertising target; geographical distribution of a target group; to be aimed at/toward smth; measurability; to contain benchmarks; to identify; to develop an information base; to be based on; to develop a campaign; location; to evaluate the effectiveness of the campaign; precision; to analyze; a target market; the use of competing products; to allot the time for the achievement; a target market; critical; distribution of age, income, sex, race and education; effective; advertising objectives should be stated clearly and precisely; to be accomplished; to give the current condition or position of the firm; to specify; to accomplish an objective; to be accomplished; a purchase; effective.

 

 








Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 stydopedia.ru Все материалы защищены законодательством РФ.