Сделай Сам Свою Работу на 5

Ирмосы канона великой субботы





Как молиться дома в Великий пост

В годичном круге Богослужений среди четырёх многодневных постов особое место занимает Великий Пост. Среди молитв христианина дома в Великий пост выделяется великопостная молитва святого Ефрема Сирина:

Господи и Владыко живота моего, дух праздности, уныния, любоначалия и празднословия не даждь ми. (Земной поклон)

Дух же целомудрия, смиренномудрия, терпения и любви даруй ми, рабу Твоему. (Земной поклон)

Ей, Господи, Царю!

Даруй ми зрети моя прегрешения,

И не осуждати брата моего

Яко благословен еси во веки веков.

Аминь. (Земной Поклон)

Боже, очисти мя грешнаго. (12 раз с малыми – поясными поклонами), потом всю молитву: Господи и Владыко живота моего… и один великий (земной) поклон при конце.

Эта молитва читается в среду и в пятницу Сырной седмицы и во всю святую Четыредесятницу, кроме суббот и воскресений. Допускается читать эту молитву дома и в другие посты, и когда поста нет. В некоторых православных молитвословах даются молитвословия из Часослова и Триоди Постной для чтения дома во время подготовки к Великому Посту и Великим Постом, например, в молитвослове «На всякое прошение души».



ПОСТИМСЯ ПОСТОМ ПРИЯТНЫМ.

Стихира, которая поётся в начале Великого поста

Постимся постом приятным, благоугодным Господеви: истинный пост есть, злых отчуждение, воздержание языка, ярости отложение, похотей отлучение, оглаголания, лжи и клятвопреступления. Сих оскудение, пост истинный есть, и благоприятный.

Молитвословия из Триоди постной

В 1-ю неделю святой Четыредесятницы (т. е. в 1-ое воскресенье Великого поста)

Тропарь

Пречистому образу Твоему поклоняемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже; волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир.

 

Кондак

Неописанное Слово Отчее, из Тебе, Богородице, описася воплощаемь: и осквернившийся образ в древнее вообразив, Божественною добротою смеси: но исповедающе спасение, делом и словом, сие воображаем.

Во 2-ю неделю святой Четыредесятницы (т. е. во 2-ое воскресенье Великого поста)



Святителю Григорию, архиепископу Фессалоникийскому

Тропарь

Православия светильниче, Церкви утверждение и учителю, монахов доброто, богословов поборниче непреоборимый, Григорие чудотворче, Фессалонитская похвало, проповедниче благодати, молися выну спастися душам нашим.

Кондак

Премудрости священный и блаженный орган, богословия светлую согласно трубу, воспеваем тя, Григорие богоглагольниче; но яко ум, Уму первому предстояй, к нему ум наш, отче, настави, да зовем: радуйся, проповедниче благодати.

В 3-ю неделю святой Четыредесятницы, крестопоклонную (т. е. в 3-ье воскресенье Великого поста)

Тропарь

Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

Кондак

Не ктому пламенное оружие хранит врат Едемских: на тыя бо найде преславный соуз, древо крестное; смертное жало и адова победа прогнася, предстал бо еси, Спасе мой, вопия сущим во аде: внидите паки в рай.

Тропарь на поклонение Кресту

Кресту Твоему поклоняемся, Владыко, и святое Воскресение Твое славим.

 

В 4-ю неделю святой Четыредесятницы (т. е. в 4-ое воскресенье Великого поста)

Преподобному Иоанну Лествичнику

Тропарь

Пустынный житель и в телеси ангел, и чудотворец явился еси, богоносе отче наш Иоанне; постом, бдением, молитвою небесная дарования приим, исцеляеши недужныя, и души верою притекающих ти. Слава Давшему ти крепость, слава Венчавшему тя, слава Действующему тобою всем исцеления.

 

Кондак

На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче, Иоанне, отче наш.



В субботу 5-й седмицы( в субботу Акафиста)

Похвала Пресвятой Богородицы

Тропарь

Повеленное тайно прием в разуме, в крове Иосифове тщанием предста безплотный, глаголя Неискусобрачней: приклонивый схождением небеса, вмещается неизменно весь в Тя. Егоже и видя в ложеснах Твоих приемша рабий зрак, ужасаюся звати Тебе: радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

В 5-ю неделю святой Четыредесятницы (т. е. в 5-ое воскресенье Великого поста)

Преподобной Марии Египетской

Тропарь

В тебе, мати, известно спасеся еже по образу; приимши бо крест, последовала еси Христу, и деющи учила еси презирати убо плоть, преходит бо, прилежати же о души вещи безсмертней; темже и со Ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.

Икос

гницу Христову и дщерь песньми восхвалим ныне Марию приснопамятную, явльшуюся египетское овча, и прелести сих всея избеже, и едина принесеся Церкви совершенное возвращение, воздержанием и молитвою подвизающися паче меры человеческаго естества. Темже и возвыси ея и житие и деяние Един Вседержитель, Марие преславная.

В пятницу 6-й седмицы

на вечерни

Стихира

Душеполезную совершивше Четыредесятницу, и святую седмицу Страсти Твоея просим видети, Человеколюбче, еже прославитив ней величия Твоя и неизреченное нас ради смотрение Твое, единомудренно воспевающе: Господи, слава Тебе.

В субботу святого праведного Лазаря

На утрени

Тропарь

Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. Тем же и мы, яко отроцы, победы знамения носяще, Тебе, Победителю смерти, вопием: осанна в вышних, благословен грядый во имя Господне!

На великой вечерни

Стихира

Днесь благодать Святаго Духа нас собра, и вси вземше крест свой глаголем: благословен грядый во имя Господне, осанна в вышних.

В неделю Ваий (Вход Господень в Иерусалим, Вербное воскресенье)

На утрени

Тропарь

Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. Тем же и мы, яко отроцы, победы знамения носяще, Тебе, Победителю смерти, вопием: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне!

Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, безсмертныя жизни сподобихомся воскресением Твоим, и воспевающе зовем: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне.

Кондак

На престоле на небеси, на жребяти на земли носимый, Христе Боже, Ангелов хваление и детей воспевание приял еси зовущих Ти: благословен еси, Грядый Адама воззвати.

Величание

Величаем Тя, Живодавче Христе, осанна в вышних, и Тебе вопием: благословен Грядый во имя Господне.

В великую субботу

на утрени

Тропари

Благообразный Иосиф, с древа снем Пречистое тело Твое, плащаницею чистою обвив, и вонями во гробе нове покрыв положи.

(Благообразный Иосиф, сняв с креста пречистое Твое Тело, обвил плащаницей и благоуханиями умастив, положил в новом гробе.)

 

Егда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, тогда ад умертвил еси блистнием Божества. Егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся Силы небесныя взываху: Жизнодавче Христе Боже наш, слава Тебе.

(Когда Ты вкусил смерти, о Жизнь бессмертная, тогда Ты Своим Божественным светом умертвил ад. Когда же Ты воскресил мертвых в преисподней, все Небесные Силы воззвали: Жизнодавец Христе Боже наш, слава Тебе!)

Мироносицам женам, при гробе представ Ангел вопияше: мира мертвым суть прилична, Христос же истления явися чужд.

Ангел, представ женам-мироносицам у гроба, воскликнул: миро требуется мертвым, а Христос не подвергся тлению.)

Ирмосы канона великой субботы

1. Волною морскою скрывшаго древле гонителя мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы, яко отроковицы, Господеви поим: славно бо прославися.

(Волною морскою Покрывшего в древности преследователя-тирана сокрыли под землею дети Им спасенных; но мы, как юные девы, Господу воспоем: ибо славно Он прославился.)

3. Тебе на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь видевши на лобнем висима, ужасом многим содрогашеся, несть свят, разве Тебе, Господи, взывающи.

(Тебя, на водах повесившего всю землю без опоры, творение увидев висящим на лобном месте, великим ужасом охваченное, восклицало: "Нет святого, кроме Тебя, Господи!)

4. На кресте Твое Божественное истощание провидя Аввакум ужасся, вопияше: Ты сильных пресекл еси державу, Блаже, приобщаяся сущим во аде, яко Всесилен.

(На Кресте Твое божественное умаление провидя, Аввакум в изумлении взывал: "Ты пресек, Благой, могущество властителей, приобщаясь к находящимся во аде, как всесильный!)

5. Богоявления Tвоего, Xpисте, к нам милостивно бывшаго, Исаиа свет видев невечерний, из нощи утреневав, взываше: воскреснут мертвии, и востанут сущии во гробех, и вси земнороднии возрадуются.

(Богоявления Твоего к нам, Христе, из сострадания происшедшего, Исаия увидев свет немеркнущий, от ночи бодрствуя восклицал: "Воскреснут мертвые, и восстанут находящиеся в гробницах, и все, на земле живущие, возрадуются!)

6. Ят бысть, но не удержан в персех китовых Иона: Твой бо образ нося, Страдавшаго, и погребению давшагося, яко от чертога от зверя изыде; приглашаше же кустодии, хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте.

(Был объят, но не удержан недрами кита Иона; ибо нося образ Тебя, пострадавшего и погребению преданного, он вышел из зверя, как из чертога, а к страже гроба Твоего взывал: "Соблюдающие суетное и ложное, Самую Милость вы оставили!)

 

Кондак

Бездну заключивый , мертв зрится, и смирною и плащаницею обвился, во гробе полагается яко смертный Безсмертньй: жены же приидоша помазати Его миром, плачущия горько и вопиющия: сия суббота есть преблагословенная, в нейже Христос уснув, воскреснет тридневен.

(Бездну Заключивший лежит пред нами мертвым, и, полотном со смирною обвитый, в гробнице полагается как смертный – Бессмертный. Жены же пришли помазать Его миром, плача горько и взывая: "Эта суббота – преблагословенна, та самая, когда Христос уснул, чтобы на третий день воскреснуть".)

7. Неизреченное чудо, в пещи избавивый преподобныя отроки из пламене, во гробе мертв бездыханен полагается, во спасение нас поющих: Избавителю Боже, благословен еси.

(Неизреченное чудо! Избавивший благочестивых отроков в печи от пламени во гробе мертвым, бездыханным погребается, ко спасению нас, поющих: "Боже, Искупитель, благословен Ты!)

8. Ужаснися, бояйся, небо и да подвижатся основания земли: се бо в мертвецех вменяется в вышних Живый, и во гроб мал странноприемлется. Егоже отроцы благословите, священницы воспойте, людие превозносите во вся веки.

(Изумись в трепете, небо, и да потрясутся основания земли; ибо вот, к мертвым причисляется на высотах Живущий и в тесном гробе помещается; Его отроки благословляйте, священники воспевайте, люди превозносите во все века.)

9. Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе; Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно яко Бог, верою и любовию Тя величающия.

(Не рыдай надо Мною, Матерь, видя во гробе Сына, Которого Ты во чреве без семени зачала, ибо Я воскресну и буду прославлен, и во славе вознесу, как Бог, непрестанно с верою и любовию Тебя величающих.)

 








Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 stydopedia.ru Все материалы защищены законодательством РФ.