Сделай Сам Свою Работу на 5

I. Answer the questions below





МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РФ

Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского

Национальный исследовательский университет

СВЯЗИ С ОБЩЕСТВЕННОСТЬЮ:

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ PR–СПЕЦИАЛИСТОВ

ЧАСТЬ 2

 

 

Учебно-методическое пособие

 

 

Рекомендовано методической комиссией факультета международных отношений для студентов ННГУ, обучающихся по специальности

030602 «Связи с общественностью»

 

 

Нижний Новгород

УДК 42.8 (07)

ББК 143.21я.73

С-25

 

С-25 СВЯЗИ С ОБЩЕСТВЕННОСТЬЮ: АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ PR–СПЕЦИАЛИСТОВ. ЧАСТЬ 2.Составители: Легасова Т.А., Ходырева Е.Б.: Учебно-методическое пособие. – Нижний Новгород: Нижегородский госуниверситет, 2012. – 31с.

 

Рецензент: д.полит.н., профессор М.И. Рыхтик

 

Учебно-методическое пособие содержит оригинальные тексты из периодической печати, Интернета и специальной литературы на английском языке. Оно предназначено для работы со студентами 4-го курса, обучающимися специальности «Связи с общественностью», по развитию навыков чтения, говорения, реферирования, ведения дискуссии на базе отобранного языкового материала по темам «Связи с общественностью», «Этика и PR», «Брэндинг».



 

 

Ответственный за выпуск:

председатель методической комиссии факультета международных отношений ННГУ, к.и.н., доцент О.В. Сафронова

 

 

УДК 42.8(07)

ББК 143.21я.73

 

© Нижегородский государственный

Университет им. Н.И. Лобачевского, 2012

Contents

Введение 4

UNIT I. PR AND SOCIAL NETWORK 5

Pre-reading tasks 5

Reading 5

After-reading tasks 6

Speaking 8

 

UNIT II. PUBLIC SPEAKING TIPS 9

Pre-reading tasks 9

Reading 9

After-reading tasks 10

Speaking 12

 

UNIT III. ADAPTABILITY IS THE KEY TO SUCCESSFUL PR 13

Pre-reading tasks 13

Reading 13

After-reading tasks 15

Speaking 16

 

UNIT IV. PRSA CODE OF ETHICS 17

Pre-reading tasks 17

Reading 17

After-reading tasks 18

Speaking 20

 

UNIT V. ETHICAL GLOBAL PR: A CASE STUDY 21

Pre-reading tasks 21

Reading 21

After-reading tasks 23

Speaking 25

 

UNIT VI. BRANDING 26

Pre-reading tasks 26

Reading 26

After-reading tasks 28

Speaking 30

Введение

Настоящее учебно-методическое пособие по английскому языку предназначено для студентов четвертого курса факультета международных отношений, обучающихся по специальности «Связи с общественностью».



Пособие составлено в соответствии с программой курса английского языка для высшей школы, построено на материале аутентичных текстов, освещающих проблемы связей с общественностью, предназначено для совершенствования навыков реферирования и перевода, развития всех видов коммуникативного чтения и говорения. При работе со статьями студенты приобретают навыки лексико-семантического анализа текста, конспектирования и компрессии прочитанного материала, составления тезисов. Аутентичные материалы данного пособия позволяют помимо отработки, закрепления и обобщения лексического материала расширить кругозор студентов и ознакомить их с интересными аспектами и новыми инструментами современного пи ара.

Учебное пособие содержит шесть тем, рассчитанных на один семестр. Для углубления знаний по изучаемому материалу предлагается подборка тематических фильмов в интернете с тестовыми заданиями и тематические сайты. Таким образом, пособие предполагает использование новых информационных технологий в процессе работы.

Предлагаемая к текстовому материалу система лексико-грамматических упражнений, а также коммуникативных упражнений способствует активному усвоению лексических единиц по темам, а также имеет своей целью развитие и совершенствование навыков монологической и дискуссионно-диалогической речи в рамках предложенной тематики.

Основной методологической базой учебно-методического пособия является коммуникативный подход к обучению и творческая работа студентов.

Последовательность и полнота выполнения заданий может быть такой, как она предложена в пособии, а также может быть изменена на усмотрение преподавателя в соответствии с его методическими установками или конкретными условиями обучения в той или иной студенческой группе.



 

Unit 1

PR AND SOCIAL NETWORK

Why using Facebook and “the Twitter” aren’t enough.

PR is the fuel for social networks marketing engine

Pre-reading tasks

I. At home see the following references in the Internet to find out more about the people mentioned in the reading:

http://www.imbd.com/name/nm0924508/bio

http://www.facebook.com/zuck

http://www.en.wikipedia.org/wiki/Zig_Ziglar

http://www.ziglar.com

http://www.linkedin.com/in/marshafriedmann

II. Answer the following questions

1. Are you on Facebook, Twitter or some other social network?

2. What do you use these sites for?

3. Are you always satisfied with the feed? What annoys you most?

4. What do you think the original purpose of social network was?

Reading

Read the text and answer the questions that follow it

You gotta love Betty White.

In a recently released movie, she portrays a high school girl’s grandmother, and in one scene a boy is asking for her granddaughter’s phone number. Of course it’s White’s character who responds with hers. “I’m also on Facebook...and the Twitter”! She enthusiastically adds.

So if Facebook and “the Twitter” have reached Betty White’s generation, certainly it’s reached just about everyone by now, including your business. But in using these sites, called “social networks”, for the purposes of marketing our business or our books, we should keep in mind that in a way we are twisting the original purpose of those sites to suit our own needs.

Let’s face it, Mark Zuckerberg did not create Facebook in college so that authors could sell more books or so corporations could support new product launches.

In fact, hooking up socially, as Betty White tried, is probably closer to what Zuckerberg actually intended.

Remember, social networking sites are places where people go to interact with other people, catch up with friends, follow celebrities and, yes, look up their high school sweetheart from 20 years ago to see if he or she is single again.

So, when entities get too commercial with their updates and messages, the community crashes down on their heads. You see, with Facebook and Twitter, people are free to comment on your updates in whatever way they want. Sure, you can delete the ones you don’t like, but that just means they’ll post something else, or maybe talk about you on someone else’s feed.

So let me give you the two important things I try to keep in mind in using social networking for my business:

a) Don’t Promote, Just Educate – How can you use social networks to grow your business and promote your book? Well, you have to adjust your intentions! I love the quote from motivational speaker John Maxwell, who said, “People don’t care how much you know, until they know how much you care!”

In other words, don’t try to push your commercial messages through those channels. If you provide advice from your expert’s point of view that actually helps your reader, you will create a following of people wanting to know more about you. For example, if you are a tax adviser who wrote a book or launched a web site, use your update to give people useful tax tips. If they like your advice they’ll look at your profile, where you can passively place your business contact information.

b) PR is the fuel to your social media engine – PR is about newsworthy information that radio and TV hosts and print publications use to entertain and inform their publics. Since the most popular postings on social networks are links to useful articles, videos, postcards and audio, there’s nothing better than linking your PR coverage from reputable sources, introducing you as an expert. So, if you are actively engaged in a PR campaign, now you can use your media coverage as legitimate updates that won’t be received as self-serving sales pieces.

As many of you are reading this now, I love to share my expertise with my online friends and help them reach their goals. In the process, my book, Celebritize Yourself, and my PR agency automatically get promoted. I can tell you from experience that it works. I’ve received some of the kindest and flattering comments on Facebook and Twitter, because I prefer to educate others rather than to promote myself.

In the words of Zig Ziglar, “If you help enough people get what they want, you will get what you want”.

 

 

After-reading tasks

I. Answer the questions below

1. Do you agree that such social networks as Facebook and Twitter have reached just about everyone now? How can you prove it?

2. What was the original purpose of these sites?

3. What did Mark Zuckerberg, the creator of Facebook, intend to do?

4. Why do people go to social networks?

5. Why can community be annoyed with Facebook/Twitter’s teams?

6. How can you use social networks to promote your business?

7. Why shouldn’t you try to push your promotional messages through these channels?

8. How can a PR specialist use social networking in their work?

 

 








Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 stydopedia.ru Все материалы защищены законодательством РФ.