Сделай Сам Свою Работу на 5

Exercise 22. Назовите и запишите полную форму следующих кратких отрицательных форм





can’t, won’t, didn’t, mustn’t, hadn’t, shan’t, isn’t, couldn’t, haven’t, wouldn’t, doesn’t, hasn’t, mightn’t, aren’t, needn’t, shouldn’t.

Exercise 23. Скажите, что этих предметов нет в вашей сумочке

Пример: I don’t have a handkerchief in my hand-bag.

I don’t have…

any money,

change (мелочь),

a lipstick,

a monthly pass (проездной),

a student ID (студенческий),

a comb,

a brush,

a pen,

a pencil,

a mirror,

a compact ( пудреница),

a letter,

a photo,

mascara (тушь),

a cassette,

a key,

sun glasses

Образование вопросительной формы

 

Существуют следующие основные типы вопроса:

Общий: ко всему предложению. Do you find this rule difficult?

 

Специальный: к отдельному члену предложения. Why do you find this rule difficult?

 

Альтернативный вопрос с союзом or.Did he come late or in time?

 

Разделительный: содержит переспрос «не так ли?» did you?

 

Если первая часть вопроса-переспроса утвердительная, то вторая содержит отрицание. You enjoyed her performance, didn’t you?

И наоборот, если первая часть содержит отрицание, то вторая часть утвердительная. You didn’t enjoy her performance, did you?

 

Общий вопрос является структурной основой первых трёх типов вопроса. Основой разделительного вопроса является утвердительное или отрицательное предложение в сочетании с общим вопросом.



 

Основной особенностью общего вопроса является инверсия, т.е. такой порядок слов, при котором вспомогательный глагол, глагол-связка или модальный глагол ПРЕДШЕСТВУЕТ подлежащему.

Обычный порядок слов: Ted is reading. Инвертированный (вопросительный) порядок: Is Ted reading?

The students are reading. Are the students reading?

He can take his seat here. Can he take his seat here?

 

Специальный вопрос – это тот же общий вопрос, но начинающийся с вопросительных слов: who, whose, whom, what, which, where, when, why, how, how much (many), how long, at what time, what kind of, etc.

Пример: Most students start working in their third year.

Oбщий вопрос: Do most students start working in their third year?

 

Специальный вопрос: When domoststudentsstart working?

 

Обратите внимание на то, что после вопросительного слова воспроизводится структура общего вопроса за исключением слов, к которым вопрос ставится.

 

Exercise 24. Задайте общие вопросы к следующим ниже предложениям

1. The Queen is popular with the British.

2. It was a fantastic show.

3. You can use the sport field now.

4. My Granny spends a lot of time watching TV.

5. My Dad worked in the garden all the evening.

6. I have had a serious problem with my parents.

7. They are driving to their summer house.

8. He visited Washington last year.



Exercise 25. Задайте специальные вопросы к предложениям из упр. 4.

Обратите внимание на то, что в специальных вопросах к подлежащему и его определению сохраняется порядок слов УТВЕРДИТЕЛЬНОГО предложения, т.е. подлежащее замещается вопросительным словом, других изменений в предложении нет: We heard this news. Who heardthis news?

Начинайте специальный вопрос с указанных вопросительных слов

1. Who is… ? 2. What kind of show…? 3. What can you…? 4. How much time does ….? 5. Where did…? 6. Who did ….with? 7. Where are …? 8. When did…?

 

Exercise 26. Задайте альтернативные вопросы, используя слова в скобках Пример: John showed them his new dog (hamster). Did John show them his new dog or hamster?

1. I have 20 collections in all (25).

2. Judy took part in the school party (a sport contest).

3. Janet’s Grandmother will visit them next week (next month).

4. She is wearing a fur coat (a raincoat).

5. Pedro is from Spain.

6. Most shops are closed before eight.

7. A man is sitting in the car in front of the hotel.

8. I work as a cleaner at a big hotel.

9. I woke suddenly at 6 o’clock.

10. I want chocolate ice cream.

 

Омонимичность -s; 's; -s'

 

I -s' притяжательный падеж существительного

во множественном числе:

my parents' flat;

 

II -s a) множественное число существительных:

bags, hats;

b) единственное число глаголов:

takes, loves (3 лицо, Present Indefinite);

 

III a) притяжательный падеж существительного

в единственном числе:

‘s his sister's hat;

b) сокращённая форма глагола is: It's me;

c) сокращённая форма глагола has: He's got an expensive car;

d) сокращённая форма местоимения us: Let's go.

 

Exercise 27. Назовите номера предложений, где формант S является сокращённой формой глагола is

1. You must form good habits.

2. All juices are good for health.

3. It suits him very much.

4. It is Mike's guitar.

5. It is my mother's bag.

6. He's having a lecture at the university.

7. He's got a new BMW.

8. Let's stay at home.

9. He works an hour a day.

10. I like apples best of all.

11. The producers like only slim women.



12. He speaks no foreign language.

13. That's very kind of you.

14. Let's go to the cinema.

15. It's all over.

16. He's out.

17. Let's go to the party.

18. Tastes differ.

19. My sister's name is Kate.

20. The students' initiative was approved of.

Степени сравнения прилагательных и наречий

Степени сравнения прилагательных и наречий в английском языке образуются двумя способами. Они не взаимозаменяемы.

1. Если прилагательное состоит из одного или двух слогов (в таком случае они должны заканчиваться на –er, --ow, -y), то сравнительная степень у них образуется при помощи суффикса – er, а превосходная – при помощи окончания –est.

2. Если слово состоит более, чем из двух слогов, то сравнительная степень у него образуется при помощи наречия more, а превосходная - при помощи most.

 

Основные исключения из этого правила: good – better – best; bad –worse – worst; little – less – least; much, many – more - the most.

 

Exercise 28. Образуйте сравнительную и превосходную степень прилагательных при помощи суффиксов –er, -est

Hot, dull, grim, soft, pale, fine, dry, grave, sly, wide, wet, long, shrill, frank, sick, deep, lucky, easy, cosy, hard, clever, hungry.

 

Exercise 29. Образуйте сравнительную и превосходную степень прилагательных при помощи наречий more, most

Comfortable, beautiful, difficult, attractive, favourite, possible, popular, interesting, precious, wonderful, loving, painful, important.

 

Exercise 30. Вставьте требующуюся по смыслу форму прилагательного

1. (Long) river in Europe is the Volga.

2. (Good) friends and companions are good books.

3. (Pleasant) rest is travelling.

4. (Famous) University in Russia is Moscow State University.

5. The French speak (fast) than the Americans: 350 words per minute against 310.

6. (Small) state of the world is Vatican.

7. Diana Whitt, an American, has (long) hair in the world - 2 metres 59 cm.

8. Chinese is (widespread) language of the world.

9. Engels is (small) than Saratov.

10.This rock group is (much) popular in Russia than in their own country.

 

 

TEXTS

TEXT 1

Safe Topics for Conversation (Cross-cultural Aspects of Communication)

Choosing the right topic is very important when you speak with people whom you don’t know well. We may call them “safe topics”. They vary from country to country. Let’s compare Russia and Britain.

The safest topics recommended in English are as follows: travel, weather, jobs (but not salary), origins, that is where you come from, the country or city), latest news (but not politics). If you want to talk about literature and art make sure your interlocutor shares your interests.

Unsafe topics in English are religion and politics, and also the Royal Family, race relations, salary/income.

In Russia many of these unsafe topics are the most popular subjects. It’s only natural that they transfer their conversational habits into communication in English. Try to avoid it.

Most native speakers don’t complain about their failures and misfortunes, even if their life is hard. Russians, on the contrary, complain just to show their trust and sincerity, while Englishmen often take it for begging. Russians, on the other hand, regard the western pattern of behaviour as insincere and false. So, mastering a foreign language is impossible without developing cultural competence.

Exercise 31. На основе информации из текста заполните таблицу, где перечисляются рекомендованные (safe) и не рекомендованные (unsafe) темы для беседы в Британии и России. Рекомендованные темы отмечайте знаком +, не рекомендованные - . Примеры – в столбцах “politics” и “failures”

 

  Travel weather jobs salary news politics art failures religion race relations
Britain               - -  
Russia               + +  

 

 

Education in Great Britain.

Text 2

 








Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 stydopedia.ru Все материалы защищены законодательством РФ.