Сделай Сам Свою Работу на 5

V. Напишите вопросительную и отрицательную форму предложений (some, any, no).





Министерство общего и профессионального образования РФ

Якутская государственная сельскохозяйственная академия

Экономический факультет

Ускоренное заочное образование

 

МЕТОДИЧЕСКОЕ ПОСОБИЕ

По английскому языку для обучения на I курсе

 

Составила: Захарова Любовь Андреевна,

Кафедра языка и культуры

 

 

Якутск - 2003

Методические рекомендации к контрольным работам

Ускоренное заочное обучение (УЗО) предусматривает изучение английского языка в рамках той часовой нагрузки, которая определена программой и, как правило, ограничена по времени, но в связи с «погружением» в изучение, дает возможность студентам получить необходимые знания по всем аспектам языка.

Конкретно:

1) обучающиеся получают возможность читать тексты на английском языке, переводить их на русский, сообщать краткую информацию о прочитанном отвечать на самые необходимые вопросы;

2) для краткого изложения материала требуемыми грамматическими разделами английского языка являются: глаголы “to have”, “to be”, конструкции “there is, there are”, количественные и порядковые и числительные, личные, прибежательные, возвратные местоимения, прилагательные в положительный, сравнительный, превосходной степенях, глаголы в настоящем и прошедшем временах (стандартные и нестандартные);



3) особое внимание на занятиях уделяется артиклям, предлогам, особым случаям множественном числе существительных;

4) транслитерация и буквосочетания – это начальный этап правильного написания английских слов;

5) специальное занятие проводится по структуре английского предложения (в сравнении с русским языком).

 

Пособие включает контрольные работы № 1,2,3, в которых даны английские тексты для перевода на русский язык, грамматические упражнения. Все контрольные работы выполняются письменно.

Контрольная работа №1

 

I. Перепишите текст, переведите на русский язык. Подчеркните глаголы настоящего времени – одной чертой, прошедшего времени – двумя.

Learning by heart.

Some people have good memories, and can casily learn quite long poems by heart them almost as quickly as they learn them. There are other people who can only remember things when they have said them over and over, but when they do know them they don’t forget them.



Charles Dickens, the famous English author, said that he could walk down any long street in London and then tell you the name of every shop he had passed. Many of the great men of the world have had wonderful memories.

A good memory is a great help in learning a language. Everybody learns his one language by remembering what he hears when he is a small child, and some children who live abroad with their parents seem to learn two languages almost as easily as one. In school it is not so easy to learn a second language, because the pupils have so little time for it, and they are busy with other subjects as well.

The best way for most of us to remember things is to join them in our mind with something which we know already, or which we easily remember because we have a picture of it in our mind. That is why it is better to learn words in sentences, not by themselves; or to see, or do, or feel what a word means when we first use it.

 

II. Напишите существительные во множественном числе со звуком [z] – 1 столбик, со звуком [s] – во 2-й столбик, со звуком [iz] - в 3 –й столбик; без суффиксов множественного числа – в 4-й столбик.

Дети, друзья, деньги, машины, дома, цветы, кошки, остановки, скамейки, ящики часы, зубы, дни, работы, чашки.

III. Заполните таблицу (степени сравнения прилагательных).

 

Положительная Сравнительная Превосходная
Big Tall Happy Cheap Beautiful Bad Horrible Dirty Low High Nice Good Small Expensive Bigger than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than ____________ than   The biggest The __________ The___________ The___________ The ___________ The ___________ The ___________ The ____________ The ____________ The ____________ The ____________ The ____________ The ____________ The ____________

IV. Напишите вопросительные и отрицательные предложения и переведите на русский язык.

 

Модель: We are students of YSAA.

Are you students of YSAA?

We aren’t students of YSAA.

Мы – студенты ЯГСХА.

Вы - студенты ЯГСХА?

Мы не студенты ЯГСХА.



1) Today it is a fine day.

2) My parents live in the North.

3) Sophie goes to the market on Sundays.

4) Children listen to modern music.

5) They are good friends.

6) A manager has his private office.

 

V. Произнесите годы: 1999, 1812, 1933, 2003, 1721, 1945, 1630, 1917, 2001, 1222.

VI. Перепишите следующие предложения, вставьте a или an, some или any.

1) Can I have an apple, please?

2) I need _________ water. I’m thirsty.

3) Did you buy _____________ newspapers today?

4) I’d like ___________ cream in my coffee, please.

5) Do you want _________ tea?

6) I’ve got ___________ terrible headache.

7) Have you got _____________ luggage with you?

8) There’s ____________ more luggage in the car.

9) I need _____________ new furniture for this room.

10) I haven’t got ____________ pen.

11) Just a moment. I’ll get _________ paper and write this down.

 

VII. Напишите глаголы в 3 лице единственного числа настоящего времени.

1. watch watches

2. go _______

3. play _______

4. buy ________

5. carry ________

6. do ________

7. wash ________

8. sell ________

9. wear ________

10. fly _________

11. write _________

VIII. Переведите текст на русский язык, ответьте письменно на вопрос: “Something was wrong but what?”

The meeting was at 9 o’clock at the bus-stop in Shakespeare Street. It was now 8.30 and Palmer was still in his hotel room. He knew his orders perfectly, but he was reading them again. His chief’s note said “Meeting: 9 p.m. Place: bus-stop in Shakespeare Street. Take documents inside the newspaper!” Your contact will identify himself with the question: “May I see your newspaper?” You will answer: “Take it. I don’t need it any more.” Then leave, return to your hotel room and telephone me.”

Everything was clear: 9 o’clock, Shakespeare Street, documents, newspaper, telephone. So he left. Shakespeare Street was empty. The church clock was striking nine when he heard footsteps behind him. A woman came up to the bus-stop and stood next to him waiting. After a moment or two she noticed Palmer’s newspaper and asked, “May I see your newspaper?” – “Take it. I don’t need it any more,” Palmer answered. It a moment the took bus 13 and left?

 

Используемая литература:

 

1) Любой школьных учебник по английскому языку для старших классов.

2) Любое учебное пособие с грамматическим материалам.

3) «Англо-русский, русско-английский словарь»

 

 

Контрольная работа №2

I. Перепишите текст, переведите на русский язык. Найдите ответы на вопросы в тексте и выпишите их.

 

THE HISTORY OF CINEMA

 

An American, Thomas Edison, made the first machine with moving pictures in 1891. It was called a kinetoscope. Then in 1895 a machine that projected pictures on to a screen was built by two French brothers, Auguste and Louis Lumiere. They called their machine a cinematographe. The pictures from this machine were shown one after the other very quickly.

The Lumiere brothers gave the world’s first public film show in 1896, and in America the world’s first cinema was built in Pittsburgh in 1904.

In the beginning films were made to show news, but by 1902 filmmakers began to write stories for film and use actors. These films were very popular in America, and Hollywood became important in the film making industry. The first ‘talkie’ (film and sound) was shown in America in 1927. It was called The Jazz Singer.

 

1) Who was made the kinetoscope?

2) Who was built the cinematographe?

3) What the machine called?

4) When the world’s first public film was shown?

5) Where the first cinema built?

6) When the first talkie was made?

7) When filmmakers begin to use actors?

 

II. Напишите существительные во множественном числе со звуком [z] – 1 столбик, со звуком [s] – во 2-й столбик, со звуком [iz] - в 3 –й столбик; без суффиксов множественного числа – в 4-й столбик.

Дни, собаки, книги, газеты, жены, ножи, шляпы, лисы, часы, дети, здания, семьи, страны, иностранцы, яблоки.

 

III. Заполните таблицу (степени сравнения прилагательных).

Положительная Сравнительная Превосходная
Large Wonderful Small Great Wide Poor Rich Interesting Much/many Difficult Happy Clean Beautiful Hot Cold Larger than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than ______ than The largest The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______ The ______

 

IV. Напишите глаголы в 3 лице единственного числа настоящего времени.

 

1. worry worries

2. clean ______

3. pay ______

4. sell ______

5. teach ______

6. move ______

7. cry ______

8. wash ______

9. work ______

10. like ______

11. sit ______

12. sleep ______

 

V. Напишите вопросительную и отрицательную форму предложений (some, any, no).

 

Модель: They have some drivers on their farm.

Have they any drivers on their farm?

They have no drivers on their farm.

 

1. We have some chalk in the box.

2. Our students have some friends abroad.

3. Foreigners have some dollars in banks.

4. My friends have some cars.

5. Her brother has some modern houses.

6. A child has some domestic animals.

 

 

VI. Составьте предложения на английском языке:

 

Модель: The teacher / explains / the students / new grammer / rules / now.

 

1. Погода хорошая сегодня.

2. Студенты летом проходят практику.

3. Они всегда покупают свежее мясо в супермаркете.

4. Мой сын хорошо водит машину.

 

 








Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 stydopedia.ru Все материалы защищены законодательством РФ.