Сделай Сам Свою Работу на 5

Соотнесите русские и английские словосочетания.





1. to express displeasure a) поднятая вверх голова
2. to resemble an urn b) произведение искусства
3. to cause destruction c) напоминать сосуд
4. upturned head d) выражать недовольство
5. a work of art e) вызывать разрушения

2) Найдите в каждом ряду слово, противоположное по значению первому слову ряда.

1. detect a) find b) discover c) loose d) determine
2. angry a) wicked b) mean c) powerful d) cheerful
3. occur a) happen b) take place c) disappear d) hold
4. tremor a) peace b) quake c) shake d) vibration
5. strength a) force b) weakness c) intensity d) rate

Вставьте пропущенное слово согласно информации, данной в тексте.

1. In 1988 a powerful earthquake brought _____ to the Bay area.

2. Scientists who studied the quakes closely believed that they interpreted a ____ message.

3. The first seismograph resembled a domed ____ with dragons on it.

4. When a _______ occurred, one of the balls fell into a toad's mouth.

5. Zhang Heng's seismograph was actually a work of ______ .

 

4) Напишите, соответствуют ли предложения содержанию текста. Отметьте данное утверждение как T (True), если предложение верно передает содержание текста, и как F (False), если оно не соответствует его содержанию.

  Statement True False
1. We know that the shinning in the earth’s crust causes earthquakes.    
2. The movement in the crust sends “seismic waves” across the earth’s surface.    
3. The Chinese believed that angry spirits caused the earthquake.    
4. At the base of the urn sat eight dragons with upturned heads and open mouths.    
5. Zhang Heng’s seismograph could indicate the loudness of the quake.    

5) Найдите в тексте необходимую информацию и дайте ответы на следующие вопросы.



1. What is earthquake?

2. What is seismograph?

3. What is mechanism of Heng’s seismograph?

4. How did Zhang Heng’s seismograph indicate the direction of the earthquake?

5. What preventive measures can be taken in case of the earthquake?

Выполните задание в письменном виде.

Представьте, что Вы познакомились по интернету с молодым человеком или девушкой, c которым (-ой) Вы уже некоторое время общаетесь. В последнем письме он (она) пожаловался, что жизнь в его (ее) городке однообразна, сходить некуда и посмотреть нечего, и поинтересовался, как у Вас в родном городе обстоят дела. Используя данный ниже план и вопросы, напишите ему (ей) ответ и расскажите о своем городе.

 


Вариант III

I. Переведите предложения, обращая внимание на функции герундия в предложении.

1. The hall was used for dancing.

2. Did you have any difficulty in solving this problem?

3. Learning rules without examples is useless.



4. After talking to him let me know.

5. He denies robbing the bank.

6. I am not fond of being read to.

7. He is sorry for having done this with his best friend.

8. I remember having been helped.

II. Укажите номера предложений, в которых слово constructing переводится как «создание» и working как «работа».

1. Constructing an electron microscope became possible after numerous experiments of atomic physicists.

2. The engineers constructing this building did a great job.

3. Constructing an electron microscope, atomic physicists showed the fine structure of materials.

4. They have been constructing the digital model for two years.

5. The specialists are working in the laboratory.

6. Working on the project was finished in time.

7. When we went to sleep he was still working in his room.

8. A person working hard gets more.

III. Закончите предложения, используя герундий.

Пример:

0. We all kissed mother (перед тем как пойти спать). - We all kissed mother before going to bed.

1. I got accurate data by (используя это устройство).

2. Please phone me (перед тем как пойдешь).

3. He is interested in (поговорить c тобой).

4. I'm dreaming of (провести недельку) at the sea.

5. She had the pleasure of (чтения книги) by this author.

6. (Думать) is useful.

7. The floor needs (мытья).

8. He greeted everybody after (вошел в комнату).


IV. Выберите правильный вариант перевода подчеркнутой части предложения.

1. He has a habit of listening to loud music.

a) слушающий;

b) слушать;

с) то, что он слушает

2. Her being sent on business is quite unexpected to us.

a) то, что она отправилась;

b) отправление;

c) то, что ею отправляют.

3. I am not used to being told what to do.

a) говорить;

b) когда мне говорят;

c) когда со мною говорили.

4. They wrote of my parents arriving soon.

a) о том, что мои родители приезжают;

b) так как мои родители приезжают;

c) о том, что мои родители приехали.

5. Sleeping on the first floor is so uncomfortable.

a) спящий;

b) сон;

c) спать.

6. Friends asking for help entirely changes the situation.

a) Друзья, которые просят;

b) то, что друзья просят;

c) так как друзья просят.

7. His dream is living in a big house.

a) так как он живет;



b) то, что он жил;

c) жить.

8. After having made the report, he left the stage.

a) делая;

b) сделав;

с) то, что он сделал.


V. Укажите, являются ли слова с –ing:

A) формами причастия

B) формами герундия

Пример:

0. The designers are making changes in the construction of machines. – Ответ: 0)А.

1. They insisted on the question being reconsidered.

2. This information needs checking.

3. Reading the book, I learnt much that was new to me.

4. I remember your having objected to this schedule.

5. The falling snow makes the landscape beautiful.

6. Being asked in French, I could not understand what I was asked.

7. I am afraid of her doing it in any case.

8. On taking a ticket, he got on a train.

Прочитайте текст и выполните задания после текста.

ENGINEERING IN ROME

The Romans constructed many impressive buildings besides the Circus Maximus and the Colosseum. Between A.D. 118 and 128, Hadrian rebuilt the Pantheon, a temple for all the gods and goddesses, with a soaring dome and a huge skylight. To build the Pantheon, the Romans mixed concrete a new building material with various kinds of stone.

As they constructed public buildings and a vast network of roads, the Romans engineered aqueducts,or artificial channels for carrying water. These lofty arches built out of stone enabled water to flow into Rome from as far away as 30 miles (about 48 kilometers). One Roman-built aqueduct in Segovia, Spain, was so well constructed that it is still used today nearly 1.900 years after it was completed.

The Romans excelled at taking discoveries made by others, combining them, refining them, and using them in new and often more practical ways. They adapted the Etruscan arch and dome to construct aqueducts and the Pantheon, and borrowed the design for columns from the Greek temple to support porches they built around Roman city squares.

Roman scientists also relied upon foreign resources information that had been collected and organized from other cultures.

 








Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском по сайту:



©2015 - 2024 stydopedia.ru Все материалы защищены законодательством РФ.